dworca kolejowego w bytomiu
Aktualności

Mieszkańcy chcą zachować historyczne cechy dworca kolejowego w Bytomiu

Bytomianie, którzy są społecznikami i miłośnikami historii naszego miasta chcą zachować historyczne cechy dworca kolejowego w Bytomiu.

Remont dworca kolejowego w Bytomiu zapowiedziały PKP PLK. Społecznicy i miłośnicy historii naszego miasta chcą zachować historyczne cechy tego obiektu. Lepsze byłoby skomunikowanie obydwu stron torowiska za pomocą starych, zapomnianych tuneli pod dworcem kolejowym. Zdaniem miłośników historii Bytomia i społeczników przyczyniłoby się do ich równomiernego rozwoju.

Dworzec kolejowy w Bytomiu

Hala peronowa w Bytomiu dworca kolejowego to miejsce unikatowe. Tak właśnie uważają społecznicy i miłośnicy historii naszej gminy. Teraz PKP PLK przygotowuje się do remontu linii kolejowej i peronów. Niestety w planach nie ma chociażby zachowania tuneli pod torami, które w tej chwili są zamurowane i nieczynne. W internecie pojawiła się petycja o przywrócenie hali dworca do jej początkowego wyglądu. Tunele mają cechy nie tylko historyczne, ale również praktyczne. Mówił o tym Radiu Piekary społecznik Dobromir Kaźmierczak, który włączył się do walki o ratowanie dworca:

– Chcielibyśmy, żeby Kolej zadbała też o te historyczne cechy naszego dworca. Interesują nas na przykład tunele pod spodem, które można wykorzystać jako przejście na drugą stronę torów. Jedyny taki tunel, z centrum na Zamłynie ma bardzo dużo schodów, jest bardzo stromy, co jest utrudnieniem dla osób z wózkami, dla rowerów, dla osób niewidomych, dla osób na wózkach – wyliczał w rozmowie z reporterem Radia Piekary społecznik z Bytomia.

Dodał także, że brak połączeń między dzielnicami, które dzielą torowiska przyczynia się do zróżnicowania ich statusu:

– To widać na przykład, że druga strona torów – Zamłynie, nie jest za bardzo rozwinięta, wygląda jak przedmieście – właśnie między innymi dlatego, że powstała linia kolejowa, która jest taką techniczną blokadą. To występuje w wielu miastach, że jedna strona torów jest gorsza, druga lepsza. I właśnie więcej przejść z jednej strony na drugą mogłoby poprawić komunikację pomiędzy nimi – mówił Radiu Piekary Dobromir Kaźmierczak.

W naszym kraju, oprócz Bytomia, hale peronowe identycznego typu są we Wrocławiu i Legnicy. Zbudowano je jeszcze przed II wojną światową. Dworzec kolejowy w Bytomiu jest też wyjątkowy z innego powodu. Bowiem w tym miejscu był też kiedyś terminal graniczny.

Źródło informacji: radiopiekary.pl
Zdjęcie: Metropolia GZM

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
1
Nie
1

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.