Study.not.hard. Będą uczyć, jak się uczyć
Licealiści I LO im. Jana Smolenia w Bytomiu dobrze wiedzą, co znaczy intensywna nauka. Przekonują jednak, że warto uczyć się efektywnie, a nie ciężko. Chcą tę wiedzę przekazać młodszym koleżankom i kolegom.
Aby uczyć się efektywnie nie wystarczy chcieć, ale trzeba też umieć. Metodom skutecznego przyswajania wiedzy poświęcony jest projekt grupy licealistów z I LO, którzy biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z teorii.
Study.not.hard – czyli… jak?
Projekt „Study.not.hard” realizowany przez uczniów III klasy o profilu politechnicznym to kontynuacja projektu „The light side of physics”, który ma na celu naukę efektywnego przyswajania wiedzy.
– Przechodząc do szkoły średniej, zobaczyliśmy wielką barierę między tym, ile wymagano od nas w szkole podstawowej, a ile w szkole średniej. Mieliśmy problemy z przyswajaniem dużej ilości wiedzy w krótkim czasie. Postanowiliśmy zgłębić ten temat. Zobaczyliśmy, że jest wiele metod przyswajania wiedzy, których nikt nas nigdy w podstawówce nie nauczył. Podczas warsztatów podzielimy się nimi z uczniami klas od 4 do 8 – mówi Joanna Tokarz, inicjatorka projektu.
Jak uczyć się efektywnie?
Jak podkreślają twórcy projektu, istotne jest, aby uczniowie, którzy wkrótce rozpoczną edukację w szkole średniej, nie bali się natłoku nauki, która ich czeka.
– Stawiamy nie tylko na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez doświadczenia, ale także na naukę szybkiego zapamiętywania. Zapraszamy pobliskie szkoły do udziału w naszych warsztatach. Na nich pokażemy praktyczne sposoby na przyjemną naukę oraz zagłębimy się w świat zagadkowych eksperymentów naukowych. Wszystko to dziać się będzie według naszej maksymy #Study.not.hard – zachęcają licealiści.
Warsztaty odbędą się w dniach 20.02 – 28.02 w I LO przy ul. Strzelców Bytomskich. Więcej na stronie: https://www.facebook.com.