Trzy zmodernizowane bytomskie przystanki już działają!
Trzy zmodernizowane bytomskie przystanki już działają i mieszkańcy mogą śmiało z nich korzystać
Dwa przystanki autobusowe przy ulicach Chrobrego oraz Bławatkowej, ale również przystanek tramwajowy przy ulicy Świętochłowickiej. To trzy bytomskie przystanki, które zostały zmodernizowane. Dzięki odnowie przystanków, poprawił się komfort i bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej.
Powoli dobiega końca budowa nowego przystanku przy ulicy Wrocławskiej, a zostanie on oddany do użytku w styczniu 2021 roku.
Skąd zostały pozyskane środki na tak wiele inwestycji w naszym mieście?
To właśnie dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych przez Bytom z Funduszu Dróg Samorządowych i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w naszym mieście zostało zrealizowane wiele inwestycji drogowych. Nie tylko drogi zostały odbudowane i wyremontowane, wymienione zostało oświetlenie ulic czy doświetlenie przejść dla pieszych, ale także zmodernizowane zostały trzy bytomskie przystanki komunikacji miejskiej. Mówił o tym zastępca prezydenta miasta, Michał Bieda.
Trzy zmodernizowane bytomskie przystanki zmodernizowane – jaki był koszt i co się zmieniło?
Odnowa trzech przystanków komunikacji miejskiej oraz budowa nowego przy ulicy Wrocławskiej obok marketu Aldi, była możliwa dzięki środkom, które miasto pozyskało zewnętrznych organów. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przekazała dofinansowanie w wysokości 300 tys. złotych, a pozostałą kwotę Bytom dołożył z własnego budżetu. Koszt całej modernizacji w sumie wyniósł 518 tys. zł.
Warto nadmienić jednak, że odnowa przystanków ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo pasażerów, ale przede wszystkim stworzyć wysokie perony z podejściami i podjazdami. Te działania ułatwią wsiadanie do komunikacji miejskiej osobom starszym, na wózkach, dzieciom i rodzicom z wózkami.
Zgodnie z projektem zmodernizowane zostały przystanki:
- przystanek autobusowy „Szpital Specjalistyczny nr 1” przy ul. Chrobrego w kierunku na Piekary Śląskie. W ramach prac budowlanych przebudowano przystanek na przystanek typu antyzatoka (element drogi, w którym wyznaczone zostało miejsce zatrzymania m.in. autobusów w miejscu zwężenia jezdni i poszerzenia chodnika), z kostki betonowej wraz z przebudową chodnika przy przystanku oraz uregulowano odwodnienie i przestawiono wiatę przystankową
- przystanek autobusowy przy ul. Bławatkowej w Bytomiu-Miechowicach, gdzie przebudowana została zatoka na peron przystankowy o normatywnych wymiarach, a także powstał chodnik, miejsca postojowe oraz przestawiono wiatę przystankowa. Ponadto w ramach prowadzonych prac przebudowana została również geometrii skrzyżowania z ul. Stolarzowicką oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
- przystanek tramwajowy „Łagiewniki targowisko” przy ul. Świętochłowickiej. Zakres prac obejmował: podwyższenie istniejącego peronu tramwajowego przystankowego do normatywnej wysokości względem torowiska, a także montaż dodatkowego odwodnienia, zaś po obu stronach peronu pojawiły się pochylnie.
- warto podkreślić, że w ramach projektu dobiegają prace związane z budową nowego przystanku autobusowego „ Wrocławska” w rejonie supermarketu „ALDI” przy ul. Wrocławskiej. Na jego potrzeby zbudowana została zatoka autobusowa o szerokości 3 m i powierzchni ok.175 mkw. z kostki kamiennej oraz utworzono nawierzchnie prowadzącą dla osób niedowidzących i niewidomych.
Gdy zostanie uruchomiony przystanek przy ulicy Wrocławskiej obok sklepu Aldi w styczniu 2021 roku, zlikwidowany zostanie dotychczasowy przystanek „Bytom – Wrocławska” w pobliżu siedziby Square, na którym zatrzymują się linie autobusowe nr: 15, 20, 39, 92, 132, 135, 169, 184, 623, 623N, 735, 750, 850.
Źródło informacji, zdjęcia: faktybytom.pl