Od dziś tylko e-skierowania. Jak będą to wyglądać?
Pacjenci od dziś, będą dostawać skierowanie na leczenie tylko w formie elektronicznej, tzw. e-skierowania.
To następny krok między innymi: po e-recepcie, zmierzający do cyfryzacji i usprawnienia procesu leczenia. Lekarz wprowadzi dane pacjenta i podpisze cyfrowo. Warto założyć Internetowe Konto Pacjenta, co na pewno ułatwi korzystanie z: e-recept i e-skierowań. Warto zaznaczyć, że lekarz wprowadza nasze dane poprzez platformę e-zdrowie (P1) lub za pomocą aplikacji gabinet.gov.pl i wtedy podpisuje je cyfrowo.
Jeśli pacjent posiada Internetowe Konto Pacjenta – dostępne jest pod adresem pacjent.gov.pl, otrzyma 4-cyfrowy kod, który wysyłany jest do niego SMSem lub mailem jako załącznik pdf. W przeciwnym wypadku otrzyma wydruk informacyjny.
Jak w takim razie umówić się na wizytę?
Do lekarza specjalisty można umówić się telefonicznie lub w rejestracji podając kod i numer pesel lub pokazując wydruk informacyjny. W wersji papierowej będzie kod kreskowy, z którego placówki posiadające czytnik będą mogły zeskanować informacje. E-skierowania są automatycznie przypisywane do wybranej placówki, nie można ich zrealizować w innej.
Świadczeniodawca zawsze może odtworzyć kod e-skierowania, które wystawił, a pacjent ma do niego dostęp za pośrednictwem swojego IKP. Może tam śledzić cały przebieg leczenia. Konto można założyć poprzez Profil Zaufany.
E-skierowania w razie awarii. W jaki sposób?
Tak jak było do tej pory, w razie awarii systemu lekarz będzie mógł wystawić skierowanie papierowe. Obowiązuje to tylko i wyłącznie w razie awarii systemu, braku dostępu do internetu lub systemu gabinetowego albo systemu e-zdrowie (P1).
Źródło informacji: twojezdrowie.rmf24.pl
Zdjęcie: gov.pl