Spotkanie eventowe sieci dealerskich w Ogrodzieńcu
AktualnościWiadomości

Spotkanie sieci dealerskich w Ogrodzieńcu

Spotkanie eventowe sieci dealerskich w Ogrodzieńcu.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Autokatalog.pl, Idea Getin Leasing zorganizowali w Ogrodzieńcu konferencję: „Jak zmieni się świat automotive w najbliższym czasie?”. W evencie wzięli udział przedstawiciele sieci dealerskich z całego kraju. Na spotkaniu był przegląd raportów i trendów z dziedziny motoryzacji i wymiana doświadczeń uczestników w panelach tematycznych.

Wnioski z rozmów wskazywały na bezpowrotną zmianę sprzedaży samochodów w salonach. Potrzebna będzie zmiana perspektywy sprzedaży,otwarcie na nowe kanały w Internecie i wprowadzenie dynamicznych strategii cyfryzacji w sieciach dealerskich.

„Pandemia obnażyła słabość dzisiejszej formuły sprzedaży. Internet będzie odgrywał coraz większą rolę i nie unikniemy przejścia do sieci, chociaż ten proces nie będzie taki szybki, jak się niektórym wydaje. Część prognoz podaje, że do roku 2035 udział w rynku sprzedaży samochodów przez Internet będzie wynosił 35%” – powiedział Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR oraz twórca największej w Polsce porównywarki samochodów osobowych Autokatalog.pl.

W 2020 roku miało miejsce nagłe załamanie rynku motoryzacyjnego. W porównaniu do roku 2019 zarejestrowano około 138 tys. mniej samochodów do 3,5 t. IBRM SAMAR prognozuje, że w tym roku wzrośnie o 9% sprzedaż nowych samochodów w tej kategorii, z kolei w całym 2022 roku zacznie się ponowny spadek rok do roku aż o 5%.

„Na przestrzeni ostatnich 4 lat możemy zauważyć, że udział osób fizycznych w zakupie nowych aut regularnie spada, zwiększa się natomiast liczba leasingów i zakupów flotowych – powiedział Robert Bendlewski, dyrektor departamentu pojazdów Idea Getin Leasing S.A.

Regularnie zmniejsza się liczba dostępnych na rynku samochodów. Zgodnie z ocenami od IHS Markit w pierwszym półroczu 2021 z powodu braku części zostało wyprodukowanych o 2,59 miliona mniej samochodów niż zakładano. Wskutek tej tendencji ulega zmianie też czas użytkowania pojazdów. Dane od Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że zostaje wydłużony czas korzystania z pojazdów. Dla samochodów służbowych, leasingów i car fleet management to wzrost o średnio 4 miesiące. Nowe samochody nie są dostępne, dlatego konsumenci i firmy nie sprzedają tych, które są obecnie używane.

„Czynniki, które będą miały wpływ na okres użytkowania pojazdów używanych w najbliższych miesiącach to z pewnością kolejna fala pandemii, problem z dostępnością aut w salonach, zmiany przepisów w leasingu na skutek Polskiego Ładu, konsekwencje rosnącej inflacji czy obawy przed elektromobilnością” – wytłumaczył Robert Bendlewski.

O trendach i potencjalnych scenariuszach w branży sprzedaży samochodów opowiedział Adam Przeździęk, który jest trendwatcher i właściciel agencji badawczo-konsultingowej FutureOf X, a również autor bloga Mediafeed.pl:

„Do niedawna klient, aby nabyć samochód musiał przyjść do salonu. Dzisiaj ta komfortowa dla dealerów sytuacja diametralnie się zmienia. Jeszcze 10-15 lat temu internet był źródłem informacji, a dziś to miejsce transakcji. Nawyki e-commerce i oczekiwania konsumenckie wkraczają do branży motoryzacyjnej. Mimo tego, reakcję branży na potrzebę zmian, związaną również z kryzysem klimatycznym oraz trendem new mobility, jak i próbę dostosowywania się do nowych realiów czy oczekiwań, można postrzegać jako powolną.”

„Sygnały rynkowe pokazują, że producenci samochodów będą próbowali reorganizować sieci dealerskie, aby mieć większy wpływ na ceny aut dostarczanych użytkownikom końcowym. Kluczową rolę będą tu odgrywały internetowe kanały sprzedaży. Dealerzy będą musieli przyspieszyć transformację cyfrową i poprzez nowoczesne narzędzia obsługi klienta wzmacniać swoją markę, aby nie zostać wyeliminowanym z gry” – ostrzegł Wojciech Drzewiecki.

Według raportu McKinsey „Digitalization in automotive retail 2021” 60% potencjalnych nabywców samochodów poniżej 45 roku życia woli jego zakup drogą online. Ważną informacją jest też deklaracja aż 45% badanych, którzy są w wieku poniżej 60 lat, że wolałoby zakup pojazdu w Internecie.

Adam Przeździęk powiedział:

„Offline wciąż jest ważny. Jednak online będzie stawał się kluczowy, z coraz większym wpływem na kształtowanie decyzji zakupowych.”

Środowisko dealerskie pokreśliło ważność transformacji i doceniło tego rodzaju spotkanie branżowe, na którym można było wymienić się doświadczeniami i wiedzą potrzebną do lepszego podejmowania decyzji, w szczególności w obliczu nadchodzących zmian. „Strategia cyfryzacji jest niezwykle istotna. To dzięki niej, a także zmianom technologicznym i wdrożonym narzędziom, jak np. wirtualna obsługa klienta, które zaczęliśmy wprowadzać jeszcze przed pandemią, udało nam się nie tylko nie zwolnić nikogo z powodu kryzysu wywołanego zakażeniami Covid 19 , ale zwiększyć poziom zatrudnienia i przychodów.” –powiedział Piotr Wnękowski, wiceprezes zarządu Krotoski Sp. z o.o. Sp. K., dealer Audi, Porsche, Skoda i Volkswagen.

Fot. Materiały Prasowe

Fot. Materiały Prasowe

Fot. Materiały Prasowe

Źródło informacji: Materiały Prasowe

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
0
Nie
0

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.