Rozbark: Zakończyła się przebudowa konstrukcji nawierzchni wiaduktu na ulicy Chorzowskiej
Aktualności

Rozbark: Zakończyła się przebudowa konstrukcji nawierzchni wiaduktu na ulicy Chorzowskiej

Zakończono przebudowę konstrukcji nawierzchni wiaduktu drogowego na ulicy Chorzowskiej w Rozbarku i to przed czasem.

To już koniec prac związanych z przebudową konstrukcji nawierzchni wiaduktu na ulicy Chorzowskiej w Rozbarku nad aleją Jana Pawła II w Rozbarku. Bytomska ulica jest już przejezdna, aktualnie trwają jeszcze ostatnie prace porządkowe na moście. Warto tutaj wspomnieć, że przebudowa ta była konieczna ze względu na stan techniczny wiaduktu. Cała inwestycja pochłonęła prawie 950 tysięcy złotych.

– Podczas prowadzonych prac na wiadukcie, wykonawca nie tylko wyremontował nawierzchnię jezdni ul. Chorzowskiej, ale również przeprowadził remont chodnika, oraz niezbędne roboty mostowe, w tym m.in. naprawę schodów wraz z wymianą skorodowanej rynny dla wózków dla dzieci – mówił zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Rozbark: Zakończyła się przebudowa konstrukcji nawierzchni wiaduktu na ulicy Chorzowskiej

Ta część ulicy Chorzowskiej nad aleją Jana Pawła II stanowi drogę krajową nr 79, a więc drogi łączącej Bytom z Chorzowem i Katowicami. To także obiekt, który wykorzystują mieszkańcy Rozbarku, aby dostać się do przystanków komunikacji tramwajowej w pobliżu ulicy Arki Bożka.

Prace zaczęły się na początku poprzednie miesiąca, a robotami drogowymi zajął się wykonawca wyłoniony w drodze zamówienia publicznego – firma Drogopol Sp. z o.o. z Katowic. Jakie prace wykonano?

Wymieniono nawierzchnię i konstrukcję drogi na dojazdach, krawężniki, regulację wpustów ulicznych i włazów kanałowych wraz z ich wymianą, naprawę chodnika z kostki betonowej w części południowej (likwidacja zapadliska), jak również wykonany został remont schodów wraz z wymianą skorodowanej rynny na wózki dla dzieci.

„Warto dodać, że wykonawca przeprowadził także roboty mostowe, między innymi: odtworzenie oryginalnego geometrycznego kształtu uszkodzonych przez przejeżdżające pojazdy belek przęsła (co zagrażało bezpieczeństwu konstrukcji), odtworzenie oryginalnego geometrycznego kształtu spodu belek schodów, zabezpieczenia antykorozyjne balustrad od strony północnej oraz remont dylatacji schodów” – czytamy na stronie bytomskiego magistratu.

Źródło informacji, zdjęcie: UM Bytom

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
0
Nie
0

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.