Stroszek: Przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego do zajezdni
Aktualności

Stroszek: Przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego do zajezdni

Tramwaje Śląskie S.A. uruchomiły przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego do zajezdni w Stroszku. Jakie prace będą wykonane w ramach przebudowy?

Stroszek – to właśnie w tym miejscu będzie przebudowane torowisko tramwajowe, aż do samej zajezdni. Tramwaje Śląskie S.A. właśnie ogłosiły przetarg na modernizację jednej z najważniejszej linii tramwajowej w Bytomiu, która łączy zajezdnię w Stroszku z Śródmieściem. Cały czas tą trasą porusza się m.in. linia tramwajowa nr 19. Tramwaj ten łączy Bytom, Chorzów i Katowice, dzięki temu zapewniając bezpośrednie połączenie do pracy, szkół lub uczelni bytomianom, którzy mieszkają w Stroszku, na osiedlu gen. Ziętka oraz terenów przy dawnej kopalni Powstańców Śląskich.

Stroszek: Przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego do zajezdni

– Przebudowa infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do zajezdni Stroszek w Bytomiu to jedna z kluczowych inwestycji, jaka zostanie zrealizowana w naszym mieście. Jest ona konieczna ze względu na stan techniczny tej linii tramwajowej – mówił Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia – Zmodernizowane torowisko tramwajowe nie tylko zwiększy komfort jazdy i sprawi, że przejazdy na trasie od Stroszka do centrum Bytomia staną się krótsze. Zastosowana technologia przebudowy torowiska wpłynie na zmniejszenie poziomu hałasu w sąsiedztwie mieszkań bytomian – podkreślał Michał Bieda.

Jakie prace będą wykonane?

Prace obejmą w większości wydzielone torowisku, które poprowadzone jest wzdłuż ulicy Strzelców Bytomskich. To prawie 14 tysięcy metrów toru pojedynczego od skrzyżowania z ulicą Powstańców Warszawskich, z ulicą Sądowa aż do zajezdni Bytom Stroszek. Powstanie także torowisko klasyczne w istniejącym już śladzie, a na przejazdach będzie wykonane w technologii prefabrykowanej z płyty betonowej z konstrukcją szyny pływającej. Będą zaprojektowane perony przystankowe i torowisko będzie odwodnione. Z kolei jednotorowy odcinek przed rozjazdami przy przystanku Bytom Urząd Miasta będzie rozbudowany do dwóch torów. Przebudowę czeka także sieć trakcyjna wraz z urządzeniami specjalnymi sieci trakcyjnej.

Źródło informacji, zdjęcie: UM Bytom

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
1
Nie
0

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.