Przedłużono prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego
Zlecono dodatkowe prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego w Bytomiu. Remont zakończy się w połowie listopada 2021 roku.
Przedłużono prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego do 15 listopada 2021 roku. Jakie prace zlecono? Między innymi dodatkowe prace w zakresie kanalizacji deszczowej. Oprócz tego zlecono ponad planowane prace związane z budową drogi z miejscami parkingowymi oraz chodnikiem wzdłuż zachodniego płotu cmentarza. Przede wszystkimi przedłużono prace ze względu na trudną sytuację rynku budowlanego, który jest spowodowany brakiem materiałów. Na realizację inwestycji w kwestii tramwajowej, wykonawca ma czas do kwietnia 2022 roku.
– Zdajemy sobie sprawę, że mieszkańcy, kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej niecierpliwią się przedłużającymi pracami przy przebudowie skrzyżowania ulicy Frycza Modrzewskiego z ul. Zabrzańską. W trakcie realizowanych prac pojawiły się jednak nieprzewidziane w projekcie dodatkowe roboty – mówił Paweł Wittich, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.
Dlaczego zlecono dodatkowe prace remontowe?
Wykonawca podczas prac natknął się pod powierzchnią starej drogi na tzw. spiek, czyli materiały odpadowe wykorzystywane jako podłoże. Należało je wyeliminować przed prowadzeniem prac związanych z odtworzeniem nawierzchni drogi. Wykonawca musiał wykonać dodatkowe prace w kwestii kanalizacji deszczowej. Dzięki temu umożliwi to włączenie w przyszłości projektowanej kanalizacji deszczowej w przypadku remontu ulicy Zabrzańskiej.
Wspólna inwestycja
Przebudowa torowiska tramwajowego wraz ze skrzyżowaniem ulicy Frycza-Modrzewskiego oraz Zabrzańskiej to wspólna inwestycja Miasta Bytomiu oraz spółki Tramwaje Śląskie. Oddany do modernizacji odcinek tramwajowy ma aż 1300 metrów toru pojedynczego. Jest to głównie tor pojedynczy, który w większości przebiega przez linię wydzieloną z drogi.
Jak będzie wyglądało nowe torowisko?
Nowe torowisko będzie torem typowo klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn. Z kolei w miejscach torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone będą w przefarbowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych.
Zakres prac modernizacji bytomskiej inwestycji:
- przebudowa słupów i sieci trakcyjnej,
- budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic,
- modernizacja mostu nad Bytomką,
- wykonanie nowych platform na przystanku Szombierki Frycza-Modrzewskiego.
Przebudowa skrzyżowania ulic Frycza-Modrzewskiego i Zabrzańskiej rozciąga się aż do skrzyżowania z ulicą ks. Włodarskiego.
W ramach zaplanowanego remontu wykonywana jest także:
- przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego,
- przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej,
- wybudowana zostanie droga rowerowa,
- przebudowane zostanie oświetlenie uliczne,
- nowa sygnalizacji świetlna.
Uporządkowane zostaną także zieleńce, będą nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowa odwodnienia układu drogowego.
Jaki jest koszt remontu?
Podsumowując koszt remontu, który realizuje firma Silesia Invest obiega na kwotę 13,6 mln złotych. Koszt jaki obejmuje zakres drogowy to 3 mln 449 tys. złotych netto.
Źródło informacji, zdjęcie: UM Bytom