ulicy frycza-modrzewskiego
Aktualności

Przedłużono prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego

Zlecono dodatkowe prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego w Bytomiu. Remont zakończy się w połowie listopada 2021 roku.

Przedłużono prace remontowe na ulicy Frycza-Modrzewskiego do 15 listopada 2021 roku. Jakie prace zlecono? Między innymi dodatkowe prace w zakresie kanalizacji deszczowej. Oprócz tego zlecono ponad planowane prace związane z budową drogi z miejscami parkingowymi oraz chodnikiem wzdłuż zachodniego płotu cmentarza. Przede wszystkimi przedłużono prace ze względu na trudną sytuację rynku budowlanego, który jest spowodowany brakiem materiałów. Na realizację inwestycji w kwestii tramwajowej, wykonawca ma czas do kwietnia 2022 roku.

– Zdajemy sobie sprawę, że mieszkańcy, kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej niecierpliwią się przedłużającymi pracami przy przebudowie skrzyżowania ulicy Frycza Modrzewskiego z ul. Zabrzańską. W trakcie realizowanych prac pojawiły się jednak nieprzewidziane w projekcie dodatkowe roboty – mówił Paweł Wittich, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.

Dlaczego zlecono dodatkowe prace remontowe?

Wykonawca podczas prac natknął się pod powierzchnią starej drogi na tzw. spiek, czyli materiały odpadowe wykorzystywane jako podłoże. Należało je wyeliminować przed prowadzeniem prac związanych z odtworzeniem nawierzchni drogi. Wykonawca musiał wykonać dodatkowe prace w kwestii kanalizacji deszczowej. Dzięki temu umożliwi to włączenie w przyszłości projektowanej kanalizacji deszczowej w przypadku remontu ulicy Zabrzańskiej.

Wspólna inwestycja

Przebudowa torowiska tramwajowego wraz ze skrzyżowaniem ulicy Frycza-Modrzewskiego oraz Zabrzańskiej to wspólna inwestycja Miasta Bytomiu oraz spółki Tramwaje Śląskie. Oddany do modernizacji odcinek tramwajowy ma aż 1300 metrów toru pojedynczego. Jest to głównie tor pojedynczy, który w większości przebiega przez linię wydzieloną z drogi.

Jak będzie wyglądało nowe torowisko?

Nowe torowisko będzie torem typowo klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn. Z kolei w miejscach torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone będą w przefarbowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych.

Zakres prac modernizacji bytomskiej inwestycji:
  • przebudowa słupów i sieci trakcyjnej,
  • budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic,
  • modernizacja mostu nad Bytomką,
  • wykonanie nowych platform na przystanku Szombierki Frycza-Modrzewskiego.

Przebudowa skrzyżowania ulic Frycza-Modrzewskiego i Zabrzańskiej rozciąga się aż do skrzyżowania z ulicą ks. Włodarskiego.

W ramach zaplanowanego remontu wykonywana jest także:
  • przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego,
  • przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej,
  • wybudowana zostanie droga rowerowa,
  • przebudowane zostanie oświetlenie uliczne,
  • nowa sygnalizacji świetlna.

Uporządkowane zostaną także zieleńce, będą nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowa odwodnienia układu drogowego.

Jaki jest koszt remontu?

Podsumowując koszt remontu, który realizuje firma Silesia Invest obiega na kwotę 13,6 mln złotych. Koszt jaki obejmuje zakres drogowy to 3 mln 449 tys. złotych netto.

Źródło informacji, zdjęcie: UM Bytom

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
3
Nie
0

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.