bytom nowe połączenie pociągów
Aktualności

Koleje Śląskie. Bytom będzie miał nową trasę pociągów

Pod koniec 2021 roku Koleje Śląskie planują uruchomić nową trasę pociągów. Bytom jest jednym z tych miast, ale nie tylko. Jakie będą jeszcze nowe trasy?

Bytom będzie miał nową trasę pociągów w Kolei Śląskie. Nie tylko nasze miasto zyska nowe trasy. W grudniu 2021 roku planowane jest uruchomienie tych tras.

– Od nowego rozkładu jazdy chcielibyśmy uruchomić połączenia kolejowe na dwóch nowych trasach. Pierwszą z nich jest Bytom – Gliwice – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.

Nowa trasa Bytom – Gliwice

Brak pociągów pasażerskich w tych miastach od wielu lat był krytykowany. Mimo tego, że między Bytomiem, a Gliwicami istnieje linia kolejowa, na dłuższą metę niestety nigdy nie udało się przywrócić pociągów. Pomimo ograniczeń na linii kolejowej między tymi miastami – miejscami to nawet do 50km/h – linia ma ogromny potencjał. W grudniu 2021 roku idzie nowe. Na trasie między Bytomiem, a Gliwicami królują głównie autobusy i komunikacja indywidualna.

– Chcielibyśmy uruchamiać między Bytomiem a Gliwicami około 12 par pociągów. Czas przejazdu między miastami szacujemy na około 20 minut. Uważamy, że to oferta konkurencyjna wobec innych środków transportu – dodał Drzewiecki.

Koleje Śląskie – nowe trasy dla innych miast

Pod koniec 2021 roku Koleje Śląskie chcą zacząć obsługę linii 190 z Cieszyna do Goleszowa. Prace przy modernizacji linii zakończą się w II połowie roku, a w Cieszynie kończy się aktualnie montaż sieci trakcyjnej na stacji.

– Między Cieszynem a Goleszowem uruchamiać będziemy o stałych godzinach pociąg wahadłowy. W Goleszowie możliwa będzie przesiadka na pociągi w kierunku Katowic, które, docelowo, po zakończeniu remontu linii 191, przyjadą z Wisły i Ustronia – powiedział prezes Kolei Śląskich.

Prezes dodał też, że w bliskiej przyszłości – po zakończeniu wszystkich prac modernizacyjnych, pojawią się także bezpośrednie pociągi z Cieszyna do stolicy Śląska – Katowic.

Według planów Urzędu Marszałkowskiego – między Katowicami, a Wisłą ma kursować minimum 8 par pociągów w dni robocze, a blisko 10 par w dni wolne od pracy. Z kolei między Cieszynem a Goleszowem ma jeździć 6 pociągów.

– Niemniej jednak ostateczne wielkości uzależnione są od kształtowania się wielkości rekompensaty oraz możliwości gospodarki taborowej spółki Koleje Śląskie – informował niedawno na łamach prasy lokalnej wicemarszałek Śląskiego Dariusz Starzycki.

Jedna trasa zniknie z Kolei Śląskich

Niestety, ale Koleje Śląskie od grudnia opuszczą też jedną z tras. Obsługa odcinka linii kolejowej 143 Kluczbork – Lubliniec, którą jednostka niedawno przejęła, znów wpadnie w ręce Polregio. Jak dowiedział się portal Rynek Kolejowy – jest to decyzja ekonomiczno-organizacyjna. Łatwiej jest realizować to połączenie spółce Polergio, która w opolskim posiada swoje zaplecze i realizuje połączenia do Kluczborka zarówno z Opola jak i Wrocławia.

Źródło informacji: Rynek Kolejowy

Komentarze

Czy podobał się artykuł?

Tak
1
Nie
0

Więcej w:Aktualności

Może ci się również spodobać:

Komentarze są wyłączone.